Maksud Wordless Wednesday : Pada hari rabu, semua blogger post gambar di blog mereka tanpa meletakkan apa2x description untuk explain gambar tersebut, biar gambar yang menceritakan tanpa korang letak apa2x penjelasan
more on wiki.answers.com
Followers
Showing posts with label food. Show all posts
Showing posts with label food. Show all posts
Wednesday, January 4, 2012
Wordless Wednesday #13
Labels:
egypt,
food,
hair,
modelling,
photography,
style,
worldless wednesday
Wednesday, November 9, 2011
Eid Adha di perantauan :)
Assalamua'laikum readers ~
Selamat menyambut Idul Adha yer :)
Alhamdulillah, tahun ni Hfz berpeluang utk meyambut
Idul Adha di Cairo :) Selalu Hfz sambut dekat Kg Hfz je
dekat Gelang patah :)
Wlwpun x dapat beraya dengan family tahun nie,
Hfz dapat banyak pegalaman baru.
FYI, tahun nie, first time Hfz melapah haiwan korban.
Hfz melapah unta plak tu. hoh0, Memang liat lah daging dye.
![]() |
| unta |
![]() |
| kambing |
Penat jugak lah melapah haiwan korban ni.
Haaaaa, kalau penat, buat ape lagy.
Mesti laa berposing dengan "si dia" kan. HAHA
jeng3 !!!
Comelkan lembu tu. ngehehee...
Tpy, secomel-comel lembu tu,
comel lagi janin unta nie..
Taadaaaaaaaa !!!
Janin unta ni boleh makan taw kalau korang x taw.
hehe ~
Haaa, Time Hfz bertolak dari Alexandria ke Cairo,
Hfz terkejut jugak la sebab Railway Station Cairo dah lawa gler.
Before this, time Hfz pgy Cairo, dye still under construction lagy but skang
ni dah siap daa... Lawa yg amat :) Hfz sempat gak snap sket pics. hehe
Baik lah, sampai disini aje lah ye.
Sempena Idul Adha nie, Jom lah kite
amik iktibar dari kisah pengorbanan Nabi Ibrahim
dan Nabi Ismail di mana Nabi Ibrahim sanggup untuk menyembelih
putera yang di tunggu-tunggu nya bertahun-tahun lamanya.
Nabi Ismail pula, sanggup menyerahkan diri nya demi perintah
Allah ~
Subhanallah, sungguh besar pengorbanan Nabi Ibrahim dan puteranya, Nabi Ismail.
Namun begitu, Ini semua hanyalah ujian daripada Allah yg maha agung.
Maka disitulah sejarahnya dimana kita menyembelih
haiwan korban pada Hari Raya Idul Adha :)
Saturday, October 29, 2011
Nasi Tomato di Bumi Mesir ~
Haaaaa, nampak x gamba makanan yg lazattt
kat atas nie :)
X sangka, dlm kesibukan masa
utk study, dapat jgak kitorang satu rumah
menyiapkan sebuah hidangan
yang lazat bertaraf 5 bintang. Chewaaah !!! HAHA
credit to
ustaz faizal : nasi tomato + ayam masak merah
hfz sndiri : air milo ( yg jug hitam tu kay) hehe
mukhlis : gamba yg cantik lagy menjilat jari. hehe
acap : tolong ustaz goreng ayam dll
shafwan : arca
afiq : beli bawang
saiful n firwan : makan.. huhu
Kitorang memilih
as guidance :)
Lepas nie nak try masak nasi beriyani pulakk..
(^^,)
Wednesday, August 17, 2011
Wordless wednesday #2
Maksud Wordless Wednesday : Pada hari rabu, semua blogger post gambar di blog mereka tanpa meletakkan apa2x description untuk explain gambar tersebut, biar gambar yang menceritakan tanpa korang letak apa2x penjelasan
more on wiki.answers.com
Labels:
dakwah,
family,
food,
ramadhan,
worldless wednesday
Saturday, August 6, 2011
Heaven of fo0d [ bazaar kU ]
Welcome to Bazaar Ramadhan Bandar Baru Uda, Johor Bahru :)
Mse ni dah nak buka puasa daaa, but still meriah lagi kann...
Ramai sangat org n sesak dengan kereta yg parking kat tepi2 jalan nih.
Smpai kat rumah org pun boleh ske2 hati je parking. hehe.
Xpelaaa, kami paham yg korang DESPERATE, huhu...
Bazaar BBU nie mmg tumpuan org ler..
Tu yang meriah :DDD
Bleh kate semua jenis makanan ade...
Tpy kann, satu bende yang hfz suke pasal Bazaar Ramadhan nie,
kite dapat jumpa makanan yang susah nak jumpe selalu.
Setuju x ???
Air favourite hfz kat Bazaar BBU is
air KHATIRA
Makanan yg paling tip top bgy hfz is
ayam PERCIK
Tpy actually banyak yang hfz suka .
Ade satu gerai nie, puding dye sedappp sgt woo.
Kalau boleh tiap2 hari nak beli,
tpy takut family bosan pulak kann,
tu yang terpaksa tukar2 kuih.. huuuuu.
Shushi pon ade taww, tpy hfz x penah cuba lagi...
hehe, sbb hfz x biase makan shushi but i would love to try :)
Satu lagi benda yang hfz suka pasal Bazaar Ramadhan nie,,,
selalunye mesti terserempak dengan membe2 skolah lame.
huhu, slalunye mmg susah laa nak jumpe...
Tpy skang nie, slalu je nmpak or terserempak kat Bazaar :DDD
Kalau jumpe cikgu pun best jugak, silap2 cikgu tu blanje. huhu
Yelaa, da lame x jumpe kann :)
Haaa, nampak x asap kepul2 kat depan hfz tu ?
Tu mesti masak satay ...
Then, kalau jalan depan sikit, ade ayam percik. huhu.
Lagi tebal asap dye woo ... syokkk bau ayam percik. hehe
fuhhhh, penattt beli macam2.
Its time to go home babeyhh !
Byeee... hfz nak buka duluuu
n slamat berbuka ye korang :)
selalunye mesti terserempak dengan membe2 skolah lame.
huhu, slalunye mmg susah laa nak jumpe...
Tpy skang nie, slalu je nmpak or terserempak kat Bazaar :DDD
Kalau jumpe cikgu pun best jugak, silap2 cikgu tu blanje. huhu
Yelaa, da lame x jumpe kann :)
Haaa, nampak x asap kepul2 kat depan hfz tu ?
Tu mesti masak satay ...
Then, kalau jalan depan sikit, ade ayam percik. huhu.
Lagi tebal asap dye woo ... syokkk bau ayam percik. hehe
fuhhhh, penattt beli macam2.
Its time to go home babeyhh !
Byeee... hfz nak buka duluuu
n slamat berbuka ye korang :)
Adios~
Saturday, July 2, 2011
Thank You Much for all the wishes :)
Assalamualaikum sume,
Hfz just wanna say thank u soo much for all ur wishes.
X kire laa, face to face ke, msg ke, call ke, fb ke :)
for those yg wish through fb, hfz nak mntak maaf sbb x dapat reply
all the wishes (lbih kurang 700 posts kot)
X larat nak reply sume n harap korang x kecik haty k :)
I hope Allah will listen to all the wishes :)
InsyaAllah, Ameen.
Cuma, yg hfz paling harapkan dalam mase yg terdekat ni,
Hfz nak - kos Dentistry utk UPU
(result dye da nak kuar daa, cowakk)
huhu
doa2 kan la ye :)
Actually Hfz celebrate birthday ngan kakak hfz..
Sbb birthday kitorang dekat2 je :)
HAFIZ - 1 JULY 1992
KAK YONG - 6 JULY 1984
Style family Hfz,
Kalau birthday, ktorang x pnah buat party,
Msty celebrate ngan family :D
Thanks to mak non, mekta, pak im, pak zul, n amalina
sbb dtg memeriahkan lagy smbutan birthday hfz n kak yong :)
Lastly, thanks to adibah sbb buat special entry utk wish
my birthday :)
#Part 2 - rindunyerr ....
Assalamualaikum sume,,,
Pade hari khamis lepas (30 june 2011),
hfz hang out dgn membe2 skola rendah (SKBU2) LAGI ... huhu :)
hfz hang out dgn membe2 skola rendah (SKBU2) LAGI ... huhu :)
Dah lame jugak x jumpe ngan dorang especially Nasuha n Qistina..
| AFZA QISTINA |
| NASUHA |
Yang Fareez ngan Syafiqa ni dah slalu jumpe, hehe
| SYAFIQA |
| FAREEZ |
Mcm2 ktorang borak pasal suka suki mase skola rendah dulu...
X berhenti beb.. Yg paling gempak, ade sorang kwn ni, dye dah kawen ngan Pak Arab..
Qis yg bgtaw, and we were like "WHATT !!!" haha bia betol. Baru 19 dah kawin, ngan Pak Arab pulak tuu !
Tpy xpelaa, dah jodoh kan.. huhu
Then boleh pulak gossip2 pasal scandal2 lame mase skola rendah dulu. Haha,
lawak laa bile di pikir2kan balik... Nak tergelak pon ade.
Yelaa, mase tu budak2 agy, x matang..
Yelaa, mase tu budak2 agy, x matang..
(ekh, skang ni dah matang ke ? haha)
Ktorang borak x berhenti-henti kot...
Bising je sume...
Especially dalam kete,
Mak aii, smpai lagu kat radio pon x dengar. haha
Ktorang borak x berhenti-henti kot...
Bising je sume...
Especially dalam kete,
Mak aii, smpai lagu kat radio pon x dengar. haha
Mule2, ktorang main bowling kat Danga City Mall...
Game ptame, hfz kalah. huuu. xpe2, warm up ja tuh. keh3.
Then disebabkan dorang bet, the bottom 2 kene blanje chocotop McD,
Game ptame, hfz kalah. huuu. xpe2, warm up ja tuh. keh3.
Then disebabkan dorang bet, the bottom 2 kene blanje chocotop McD,
so, hfz pun main2 btol2 laa utk 2nd game ni, x kasi cann punyerr. haha.
Tup tup, dapat gak no.1 ... kalah sume. haaa,
tpy score x de laa bnyk mane, 142 je. keh3..
tpy score x de laa bnyk mane, 142 je. keh3..
Penat gak men bowling ni, Lapaarr !!!
Then, Qis suggest ktorang makan kat Roost cafe kat jalan dhoby...
Ktorang On je, then tros gerak pgy sana...
Smpai2 je sana, waaaaa, classic gila tmpat ni !
Rase mcm kat kedai antique je. huhu
Air pun, dye serve dlm baldi kecik.. unik gila cafe ni :D
Cafe mcm ni laa baru tarik minat customers :)))
syok kan cafe ni .. huhu...
Nak dtg lagy laa lpas ni..
p/s : hfz pun ade berangan nak bukak cafe mcm ni satu hari nnty :)
hehee
LAST WORD,
Anytime you need a friend,
I will be here ! Never be alone again,
so don't you fear. Even if you are miles a way,
I'll by your side. Dont u ever be lonely coz love will make it alright :)
(●̮̮̃•̃) (●̮̮̃•̃) (●̮̮̃•̃) (●̮̮̃•̃)
/█\ ♥/█\♥/█\ ♥/█\♥
/█\ ♥/█\♥/█\ ♥/█\♥
Adios
Thursday, June 23, 2011
#Part 1 - Rindu nyerrr ......
Assalamua'laikum sume :)
waaa, suda lame jugak hafiz x update blog kan..
sorry laa, mcm2 hal ade. hehe..sbenaqnye,
hfz happy sangat sbb dapat jmpe kawan skola rendah dulu.
Dulu ktorang duduk sbelah2 kot mase darjah 3.
Mase tu budak2 agy, haha, comel je sume..
Tpy dye ni kire yg paling comel dalam kelas laa.
(jangan marah ye Arlinie, hehee)
Then, lpas darjah 3 tu ktorang terpisah laa,
ninie masuk kelas lain n hfz masuk kelas lain..
Darjah 6 baru jmpe balik.
Tpy kali ni x dpt dok sbelah ninie, haha, duduk depan meja dye.. kire dekat laa tu kan.
Ktorang kwn daa lame so,
agak selesa laa kalau nak borak2 dalam kelas ann.
Agy pun, Ninie ni terorr English !!!
yelaa, anak didik cikgu pushpam kan..
hehe, so bleh laa blajar sikit2 dari dye..
Malangnye, lpas UPSR, ktorang da x same skola daa,,,
so mcm lost contact laaa.. huuuu ,,
Tpy xde laa lost contact tros, kadang2 ktorang ade gak borak kat
myspace (zaman dulu2), kat facebook.
And x silap, rse2 penah jmpe jgak time raya2 kat umah membe :) Tpy senang cite mmg da lame x hang out la.
Jeng3 !!! akhirnye pada tanggal 21.11.11 ,
ktorang dapat gak hang out sesama...
Dah lame x jumpe, but muke x bnyk berubah. hehe..
hafiz, arlinie (shopping expert)
and fareez (kawan sejak tadika agy nih, bleh kate tiap2 minggu jmpe. haha)
hang out kat KSL in jb. 1st time kot pgy KSL..
lgypun mmg shopping complex tu baru bukak. huhu
Tpy agak terkezutt, banyak gak baju lawa2,
even better kot dari City Square ...
Then,,, lpas pgy KSL,
ktorang gy City square jap, but hfz x jmpe ape2 yg menarik laa,
so kitorang patah balik gy KSL. haha, gilaa x ???
Actually, hafiz n fareez just nak teman ninie gy shopping je,
tpy hfz geramm laaa kalau tgk org lain shopping, rse mcm nak shopping jugak.. Hahaaa, so ape lagy,,
sempat borong two pants n one vest. huhu
Berjam-jam kot nak try suar tu.. Tpy xpe, ktorang enjoy snap2 picta gune camera Fareez kat fitting room..
haha, amoi kat kedai tu buat2 x nmpak je. kah3...
Fuuhh !!! lpas daa penat, ape lagy ... Jalan2 cari makan laa ann,,,
Mule2 nak makan ice cream, pastu x jadik pulak.
So ktorang decided nak pgy makan kat "Bread Talk"
So ktorang decided nak pgy makan kat "Bread Talk"
Boleh tahan laa, laksa dye.. Mengancamm. Pedasss !!! haha.
What is soo funny haa fareez ? keh3
Haaaa, arlinie ckp ape tu ? mcm siyes je. huhu
fareez n arlinie share mee kari. sweeeeeeetnyer ~ hehe,
sbb dorang x nak mkn banyak2.. diet kot. hehe
Dorang ni lambat sangat laa, asik nak pose dpan camera je,
bia hfz makan dulu.. Ittadakimasss !! :D
Aisshh, dorang ni lambat sgt nak makan..
Pose sane, pose sini..
meh sini laa hfz sumbat kat mulot korang . haha..
Oryte2, dah kenyang,, ktorang balik dulu ye..
but, before that,,,
nak bgtaw korang, arlinie ade blog taw, simple n nice.
bw laa at her blog okay :)
Adios~
Subscribe to:
Posts (Atom)


























