Followers

Showing posts with label love. Show all posts
Showing posts with label love. Show all posts

Monday, January 23, 2012

Teringat kat awak !


Tiba-tiba saya teringat kat awak.
Harap awak teringat kat saya jugak.


Actually teringat sebab saya tengok gambar awak,
so saya nak letak gamba saya kat sini supaya
awak dapat tengok.


Wednesday, December 21, 2011

Wordless Wednesday #11


Maksud Wordless Wednesday : Pada hari rabu, semua blogger post gambar di blog mereka tanpa meletakkan apa2x description untuk explain gambar tersebut, biar gambar yang menceritakan tanpa korang letak apa2x penjelasan :) more on wiki.answers.com




Wednesday, December 14, 2011

Wedding of the year =)


Siti Sofia & Zairul Izzain
(10.12.2011)

Congrats to my beloved sister and my new brother =)
They have known each other for
at least 14 years. Amazing kan ?

Semoga sentiasa baik, penuh keberkatan
dan dalam kebaikan yang berpanjangan =)

عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ تَزَوَّجَنِى النَّبِيُّ
صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ فَاَتَتْنِى اُمِّى
فَاَدْ خَلَتْنِى الدَّارَ. فَاِذَا نِسْوَةٌ مِنَ الاَ نْصَارِ
فِى الْبَيْتِ . فَقُلْنَ عَلَى الْخَيْرِ وَالْبَرَكَةِ وَعَلَى خَيْرٍ طَائِرٍ
Dari Aisyah r.a. berkata : Setelah Nabi s.a.w. mengahwiniku,
kemudian aku datang kepada ibuku, Beliau memasukkan aku ke dalam
rumah. Tiba-tiba beberepa perempuan Ansar sudah ada dirumah
dan mereka mengucapkan "Semoga sentiasa baik, penuh keberkatan
dan dalam kebaikan yang berpanjangan"
Hadis sahih riwayat Bukhari dan Abu Daud



Semoga kekal bahagia hingga ke alam syurga.
InsyaAllah, Ameen...




“Apabila seseorang wanita solat 5 waktu sehari, 
berpuasa pada bulan Ramadhan, 
menjaga kemaluannya 
dan MENTAATI SUAMINYA 
maka akan dikatakan kepadanya: 
Masukilah syurga dari mana-mana pintu yang kau kehendaki.”  
(Hadis riwayat Ahmad dan dihukum Sahih oleh Al Albaani)



Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan 
kekuasaannya dan rahmatNya, 
bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), 
isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, 
supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, 
dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) 
perasaan kasih sayang dan belas kasihan. 
Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi 
keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) 
bagi orang-orang yang berfikir. 
(Surah Ar-Ruum 30:21

Solemnization Ceremony Sofia+Zairul

credit to imah ~


Selamat pengantin baru ikhlas daripada
Apis =)





Monday, December 12, 2011

I would love to cover this song !


First time hfz dgr lagu ni,
I felt that this song really touched my soul.
Plus, Christina Perri's gifted voice
makes the song perfect to me.
Full of emotions =)

A Thousand Years - Christina Perri

Heartbeats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I’m afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow
One step closer

I have died everyday waiting for you
Darling don’t be afraid I have loved you
For a thousand years
I’ll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What’s standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this
One step closer

And all along I believed that I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I’ll love you for a thousand more

One step closer


What do you think ???



Monday, October 31, 2011

Happy Birthday Sis :)

Siti Natasya ~ [31st October 1995]
Happy birthday to you sis ~

I hope that you are always happy.
Don't worry of anything because
Allah will always be with you.
So don' forget to meet Allah 5 times a day :)

All of us ( our family ) always love you
no matter what !!!
You have to remember that.

p/s : Don't forget to study hard for SPM
next year . My prayer will always be with you (^^,)

Gambatte !!!


Friday, October 21, 2011

HATE U !


Once upon a time we swore not to say goodbye.
Something got a hold of us and we changed.

Then u sat alone in pride and I sat at home and cried.
How'd our fairytale just end up this way ???

We went round for round till we knocked love out.
We were laying in the ring not making a sound
and if it's a metaphor of u and I
Why is it so hard to say goodbye ???

I can't wait to hate u, make u pain like I do
Still can't shake u off.

I can't wait to breakthrough
these emotional changes seems like such a loss
because I can't wait to face u
break u down so low there's no place
left to go


Love is, was a phenomenon no one could explain
and I wish, I could press reset and feel that feeling again

I sit and press rewind and watch us every night,
wanna pause it but I can't make it stay

I think I'm moving away
Sorry, the frustrations got me feeling awake
and I just keep having one last thing to say

I just want to hold u, touch u, feel u,
be near u, I miss u baby ~
I'm tired trying to fake through, but there's nothing I can do...
I can't wait to hate u.

( I know you well )


Sunday, October 16, 2011

Inexhaustible LOVE


How did you find the energy, Mom
To do all the things you did
To be teacher, nurse and counselor to me
When i was a kid.


How do you do it all, Mom
Be a chauffeur, cook and friend,
Yet find time to be a playmate
I just can't comprehend


Now I know it is love, Mom
That make you come whenever I call,
Your inexhaustible love, Mom
And I thank you for it all  :')

I love you mom forever and always ~
Semoga Allah mengampunkan segala dosa ibu bapa ku.
Ameen~




Wednesday, June 15, 2011

When did you know that he/she had be ur BEST FRIEND ?


Assalamualaikum sume.
Hari ni hafiz nak cakap sket pasal friendship...
Apekah mksud persahabatan bagi korang and mcmne korang menilai sesebuah persahabatan tu ???

A true friend is a person who :

brings out the best of you
tells you the truth
loves
supports
cheers
trusts
respects
cares about

 YOU !

Itu laa secare ringkasnye ..
Oryte2. sbenanye hafiz nak tanye korang ni..
Mcmne korang 1st time jmpe n kenal ngan best friend korang ?

Adakah dye org yg poke kamu time rehat kat dalam kelas dulu, 
or adakah dye org yg muncul apabila korang kelihatan bosan duduk sorang2, 
or adakah persahabatan brmula apbila korang dikenalkan oleh rakan yg lain, 
ataw berjumpa semasa aktiviti koko dimana korang sign up kelab n persatuan yg sama, 
ataw korang start kenal melalui myspace / facebook ???

Haaaa, banyak kemungkinan kann :)

murshid
Skang ni hafiz nak cite mcmne hafiz jmpe best friend hafiz, lpas tu korang pulakk taw =)
1st skali nak bgtaw name dye dulu. 
Nme dye Murshid bin Murat.
Mule2 pasan dye time Minggu Penghayatan Islam kat ASiS 
(mse form 4). 
Dye nyanyi opening utk kumpulan nasyid rumah bendahara.
(dalam hati, sedap jugak ek) haha, ape2 pun rumah aku yg menang, rumah syahbandar !!! huhu
Lpas tu slalu gak la terserempak kat surau la, dewan makan la tpy x pnah tegur pon. yela, mase tu baru je 
1, 2 bulan masuk ASiS...


Then, ade satu hari tu, hafiz terbace kat notice board. 
Kumpulan Nasyid skola nak buat audition, 
nak cari pelapis budak2 nasyid baru..
Dah abg2 senior asik push ktorang supaya aktif, Hafiz ape lagy,,, 
try la pgy audition...
Then jmpe lagi dye. Waaaa, sdap sore, boley tahan.. Mse tu ktorang tegur2 gak laa, tpy sikit2 ja sbb yelaa, masing2 segan. kah3...
Haaaa, dipendekkan cita, 
ktorang berdua terpilih utk join kumpulan nasyid skola.
Lpas tu, haha, jgn cakap laaa ktorang ni dah macam kembar melekat. keh3 ...
Kat mana ade MURSHID, kat situ ade HAFIZ ... 


X abis2 ktorang ni.. asik nyanyi je 24 jam. Asal jmpe je nyanyi, asal jmpe je melalak.. 
Macam2 gak aktiviti2 nakal yg ktorang buat.. 
Pnah kitorang ponteng solat tarawikh mase bulan pose. Ktorang lepak kat dorm je senyap2. Haha, mase tu zaman nakal2 lagi.. Yela, solat tarawikh tu diwajibkan kat ASiS. 
Ade gak satu kes yg lebih extreme dimane ktorang smpai kene rotan ngan warden..
Haha, biase laa budak skola kann.. 
(kes ape ??? x leh dihebahkan. haha. maluuu)
Banyak gak ktorang buat keje2 gila same-same XD

hafiz top fan dye kat fb. haha
Then kat ASiS ni, cikgu slalu suruh sy perform utk minggu itu laa miinggu ini laa. haha, tension !!!
Bila nak ajak Murshid perform skali, dye x nak. Almaklumlaaa, dye ni pemalu sket. Tpy dye slalu laa bagi idea utk performance, sbb sy ni agak kaku kat atas pentas. haha...

time sama2 perform mase bulan kemerdekaan kat ASiS

Skang ni dye samik physiotherapy kat UiTM Puncak Alam. Dah dua kali dapat Dean List..
cayalahh Murshid... (Dye ni rajin kott) haha, jelezzz.

 Bnyk agi nak cite tapi takot pnjang sangat. hehe.. 
 Korang lak ? Mcmne korang 1st time jmpe best friend korang ??? 






Adios~

Saturday, June 11, 2011

Fly Me To The Moon

potrait of me in 1960's :P



Fly Me To The Moon
is a popular standard song written by Bart Howard in 1954. 
It was titled originally "In Other Words", and was introduced by Felicia Sanders in cabarets. 
The song became known popularly as 


 "Fly Me to the Moon" 


from its first line, 
and after a few years the publishers changed the title to that officially.
( source : wikipedia )

Waaaa, lagu ni best laaa music dye...
first time dgr lagu ni x silap mase NERA nyanyi kat AF ...
Lpas tu ade hamba Allah ni cadangkan hafiz nyanyi lagu ni..


Dgr2 bnyk kali,,, hmmm sedappp gak lagu nii.
mcm nak menari je ble dgr lagu ni.. hahaa..
X nak membebel bnyk2 laa..
dgr ajelaa Hafiz nyanyi lagu kat bwh ni ye..
( sebarang salah silap pronounciation harap ignore ye :P )
v
v
v

P/S : kalau korang ade cadangan or request lagu, 
just tell me kat sini kay :)
if possible, i will sing that song :D






adios~

Sunday, May 8, 2011

DEFINISI CINTA

Assalamualaikum :DD
dah lame dah nak join contest ni, tpy sekarang baru ade idea.
FYI, ni adelah contest pertama yg aku join !
congrats kepada kawan aku sorang ni, 
raihanah a.k.a miszpathetic 
sbb berjaya buat contest yg sangat bermakna ni and berjaya tarik minat aku untuk join contest ni :D


Apakah definisi cinta yang sebenar,,,
sangat subjektif kann ?

tpy bagi aku, cinta yang suci itu adalah kurniaan Allah yang tidak terhingga nikmatnya.
perasaan cinta itu lahir dari hati yang luhur,,,
bukan lah daripada nafsu yang menghantui diri.

aku percaya yang cinta sebenarnya adalah satu fitrah yang ada dalam hati setiap manusia.
Even haiwan pun ada perasaan cinta. aku sangat terharu kot especially bila tengok kucing hitam aku jilat dan menyusukan anak2nya dengan penuh kasih sayang :)

Hmmm, cinta itu wujud hasil daripada satu perasaan yang halus. 
Cinta amat sinonim dengan perassan kasih sayang dan belas kasihan sesama manusia dan makhluk di dunia nie.
Tanpa perasaan cinta ni, kite akan rasa KOSONG di dalam jiwa kita. kankankann ?



Dalam fikiran aku, cinta ni ade banyak jenis ~

First of all, cinta kepada Allah.
Seperti yg kita tahu, cinta yang paling agung dan abadi adalah cinta kepada Allah.
Orang yang asyik cinta kepada Allah ialah orang yg sentiasa melaksanakan segala suruhanNya.

Nur Allah atawpun hidayah Allah menghiasi diri sehingga hati kita kosong dari apa2 sahaja selain Allah.
Mulut itu tidak bercakap selain Allah, badan tidak bergerak melainkan atas perintah Allah.

ape2 pun, semua pergerakkan, perkataan, fikiran dan hatinya adalah semata-mata kerana Allah.



Cinta kepada Rasulullah dan para nabi.
Rasulullah S.A.W. dan para nabi adalah penerang kepada kegelapan.
Pada mase manusia dalam keadaan tidak tahu atawpun jahil, Rasulullah S.A.W. dan para nabi membimbing manusia ke arah jalan kebenaran :)

so, adalah menjadi kewajipan kepada setiap muslim untuk mencintai Rasulullah S.A.W dan para nabi dengan mengikut segala sifat yang terpuji. Kenela cuba sedaya upaya untuk mengamalkan hadis Rasulullah S.A.W. ye.

Mase kat PASUM dulu, ak selalu dengar kisah2 para sahabat sanggup bergadai nyawa dan menjadikan tubuh masing-masing sebagai perisai demi mempertahankan Rasulullah S.A.W. dalam usaha  baginda menyebarkan agama Islam.
Tengokk ! betapa para sahabat amat menyayangi Rasulullah S.A.W.
terasa kecil sangat cinta kita kepada Rasulullah S.A.W. kalau nak dibandingkan dengan para sahabat.



cinta kepada ibu bapa dan keluarga
Lahirnya kita ke dunia, kita adalah seorang bayi meraung dan menangis memecah kesunyian, saat di mana manusia sekililing menunggu ketibaan insan baru dalam kehidupan. 
Tangisan bayi comel itu membawa khabar gembira kepada sepasang suami isteri yang bergelar ibu dan bapa. Tangisan itu melakarkan senyuman yang berpanjangan. 


Penantian yang panjang selama 9 bulan 10 hari terasa sangat bermakna, pengorbanan ibu melahirkan anaknya adalah suatu pengorbanan teragung yang tiada tolak bandingnye.

cintailah ibu bapa kita kerana ketika kita kecil,
tangan mereka lah yg bagi kita makan, kalau kita sakit, kerisauan mereka itu membuatkan mereka berjaga sepanjang malam.
pehh !!! betapa mereka mengasihi kita bagai menatang minyak yg penuh :D


Masih jelas dalam ingatan aku, wajah arwah ayah ku mengukirkan senyuman setiap kali melihat aku.
ketika aku pulang dari sekolah, ketika pulang dari universiti, ketika aku keluar dari bilik, ketika aku pergi ke biliknya, ketika ayah pulang dari kerja.. sentiasa terukir dengan senyuman yg penuh dengan kasih sayang :)

 Setiap kali aku melihat wajahnya, hati ku rasa gembira dan dibelai.
Mana mungkin aku tidak menyayangi ayah dan ibuku. 
maka, jangan lah derhaka kepada ibu bapa dan sayangilah mereka. 
Kejam lah mereka yang sanggup melukakan hati ibu bapa mereka sendiri !





Cinta sesama muslim.
Perasaan cinta sesama muslim adalah tonggak utama dalam menzahirkan konsep persaudaraan.
Dalam mencari pasangan hidup kann, kita kene elakkan dari cinta yang hanya berlandaskan nafsu dan syahwat semata-mata kerana cinta seperti itu adalah cinta jijik dan hina yang dibisikkan oleh syaitan je wei.

Kite spatutnye lebih memahami makna dan erti serta cara yang sesuai untuk menerima n memberi cinta kpade seseorang. 


X salah nak pilih pasangan yang cantik or hensem.
Allah itu cantik, suka kepada kecantikkan. Jadi kalau cinta kepada kecantikan, mksudnye cinta kepada  Allah. Jadi, cinta itu bukan dosa tetapi satu anugerah.

Kepada bakal pasangan hidup ku (yg belum diketahui lagi :P) ,,,
lagu ini ku nyanyikan utk mu. cheewaahhhh :DDD hehe


Akhir kate,
Kasih manusia selalu bermusim,
Kasih Allah itu abadi .


__________________________________________________________________________________

oryte, sape2 lagy yang nak join boleh la pegy kat blog 
raihanah :D jom laa join ramai2 ...


so, dengan bangganye aku nak tag 3 orang ~

ammar







Adios ~

Monday, February 21, 2011

ciri2 perempuan yg x seswai jadi gf ???

Salam~
Kali nie..saje nk share pendapat aku..mgkin akan ade  bertentangan ng korang..so, law ade komen, juz cakap..same2 kite share pndapat ye..
Tentang..Ciri2 gurl yang xberapa seswai dibuat GF
huhu.

pic hiasan semata-mata
1.       Gedik (lama2 pun  naik menyampah)..most lelaki xsuke pompuan yang gedik2 ni..aku pasti..mesti pompuan same pompuan pon xsuke gak tgk pompuan2 gedik ni..kenape la mesti nk kene gedik2..juz b urself..gedik tu cam agak hipokrit kot..cam saje try  dptkan perhatian sekeliling ngan personaliti yg agak terampil..tp agak xseswai..ape kate juz b diri sendiri or bersederhana je..sayang tu berputik dr kesederhanaan menuju kesempurnaan..kann..kannn..kann.




2.       Suka flirt ngan laki lain..maksudnya cara die layan laki len lebih kurang same je dye layan  bf die.. mmg x salah hanging out ngan friends tpy jgn la melampau smpai malam bru balik.. but if u juz keep hold it a long habit, rather than spend time wif ur bf.. u might face a big problem in ur relation sooner or later (bgantung kat bf masing2 gak k).. ur bf might terasa ati laa..tpy kan slalunye org laki ni susah nk terasa hati..tp bile dah terasa.. susah nk pujuk wooo... dah la tu.. kadang2 leh lak puji laki len dpan bf sndiri.. law sekali sekala takpe gak.. ni selalu.. 
AAgak  terasa la kebengangan di hati kot..huhu


3.       Berpkaian agak tak sopan..contoh??hurmm..nak ckap mesti agak2 sume le imagine kan...law xle tgk je cam cth2 gambar di atas ni ke..ye la kan..agak2,law pakai camni ke nk jd bini korg..nk bawak balik jumpe mak ..xsegan ke.. bukan nk cakap perempuan yg pakai camni xbaek..tp yela..wat pe nk dedah2 sini sana..xrase rugi ke..aset berharga tu bila ditayang..cam dah tade nilai dah pastu.. simpan la utk suami nnty,,, cheeewaahh. Bkn nk ceramah keyy..pendapat je..=)peace


4.       Mata duitan, hehe..xabis2 kikis duit bf (huhu..bhaye)..ni law bese dgr la kan..biasenye org2 berkapel ni..mase2 bercintan2 ni..memasing xberkire mane di peringkat awal..tp dah lelame kan..mule la.. sikit2 shopping”mm..you  la bayar BANG...”huhu..dah lelame memang kopak la si bf die...xsempat nk simpan dwet nk pinang dah kena clash..bukan sebab xde cintan..tp sebab terpakse clash coz xsanggup nk hadapi situasi ekonomi time berumah tangga nanti..yela..lom kawin dah byk habis dwet..dah kawin camne la yer..huhu..so wat kaum hawa tu..shopping2 kurengkan sket la..huhu...law xtahan sgt ..berpuasa lah anda..puasa dapat menahan kite dr gelora nafsu.....ececcewahh..cam dr fadhilah kamsah lak dah..^,^


5.       Blagak (yelaa, kalau wajah dah hmpir perfect tu, bersyukur je laa) oppsss..bkn tuju kat sape2..yela ..pompuan skang ni byk yg dah pandai bergaye..tp yela..among them..mesti dah ade yg dah dikurniakan ngan rezeki rupa paras yg menarik..so,bersyukur lah wat sape yg dapat rezeki itu... xperlu lah anda berlagak , demand, tinggi diri sebagai..coz rezeki ni.. xkire la hape2 pun.. law tuhan nk tarik kejappp je..lgpon..sume yg kite ade ni pinjaman saje.. xtentu jaminan yg akan jd milik kite selame2nye..so renung2 kan kay..blagak ni xde faedahnya.. siyes.. ntah2 membuatkan org myampah pulak adelah.. so,cam tadi la..better 4 us..being humble..that’s the way it is.


So setakat ni je lah kot post wat kali ni..heee~
Salam sejahtera ke atas semua..maaf ye law entry ni agak kasssar..yg buruk dtg dr saye..yg baik itu dtg drNya..n same2 la kite ingat-mengingati antare kite ape2 yg baik itu..=)




Adios~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...